image
 |  16 21 Вересня 2021 | 18:03

«Зафарбують ікони і змусять носити тризуби»: як на Волині МП вигадує казки про ПЦУ

Днями у мережі з’явилась новина про передачу у користування громаді ПЦУ храму святого Іоанна Предтечі у селі Кримне на Волині, що негативно сприйняли в афілійованих з УПЦ МП медіа, заявивши, що храм було “захоплено”.

«Релігійна правда» поспілкувалась з настоятелем храму отцем Олегом Мицьком, який розповів історію боротьби вірян за право молитися в українські церкві, пояснив, чому храм було передано громаді тільки зараз, за кілька років після перереєстрації та пригадав, які жахачки вигадували в УПЦ МП, щоб утримати людей від переходу до ПЦУ.

Для початку варто пояснити топоніми. У новинах про цю громаду фігурують назви двох сіл – Кримне і Брониця. Як пояснив отець Олег, за радянських часів село Кримне “знищили” на карті, лишивши тільки Броницю. Історичну справедливість і село Кримне було відновлено тільки після набуття Україною незалежності, а релігійна громада так і лишилась – одна на два села.

Отець Олег служить тут тільки з 2019 року, але зазначає, що за розповідями місцевих парафіян, вони вже давно хотіли залишити Московський Патріархат, ще коли почалася війна з Росією на Донбасі, однак, тоді не наважились. Поштовхом до активних дій стали конфлікти з новопризначеним священником УПЦ МП, який поминав московського Патріарха Кирила і відмовлявся служити українською мовою.

“Почався скандал. Коли у Московській церкві зрозуміли, що “час пішов” і процес запущений, вони почали привозити сюди священників і дурниці усілякі вигадувати”, – розповів отець Олег.

17 січня 2019 році відбулися збори. “Знаючи, що має бути голосування, дуже багато приїхало священників з МП. Дуже багато чужих людей приїхало, позвозили їх, сказали, що це парафіяни і зачинились у церкві”, – розповів священник.

Решта вірян зібрались у дворі біля храму, де провели молебень і голосування. Як зазначає священнослужитель, голосування було проведено за всіма правилами. “За” висловилось більше 700 людей, документи було передано до адміністрації.

І хоча процес перереєстрації тривав довго і болісно, все ж Кримне стало одним з перших сіл, які приєднались тут до ПЦУ.

Місцевим вірянам пощастило, що прихильники МП не надто довго тримали храм у “заручниках” ситуації. За кілька днів після голосування віряни вже змогли зайти до храму і проводити там служби, незважаючи на постійні заклики з того боку відібрати церкву.

Проте за ті кілька днів, що храм був закритий, представники МП встигли винести з нього усе вартісне надбання громади – дарохранительницю, антимінс, Євангеліє, багато облачення.

Отець Олег пояснив, що храм тільки зараз офіційно передали громаді у користування через те, що на нього споконвіку не було жодних документів. Будівлі вже майже два століття, але вона не має статусу пам’ятки архітектури.

“Технічний план довго робився, і на землю документацію треба було робити. Це храм 1825 року, відповідно, це державна власність, треба було написати заяву. Це зайняло певний час. Земля зараз належить громаді”, – розповів священник.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Волинський депутат «засвітив» столичну фірму, що пропонувала медзакладам 20% від оборудки

Громада активно підтримує храм у гарному стані й обладнує територію.

“З моменту мого приходу дуже багато роботи було зроблено – облагородили територію, воду провели, огорожу доробили, зробили клумби, висадили квітник, траву. Парковка також є. Доробили дзвіницю, яка там була недороблена. У планах ще багато роботи. Якби не цей карантинний рік, було б зроблено більше”, – зауважив отець Олег.

Він розповів, що у час, поки громада оформляла документи, представники УПЦ МП не йшли на відкритий конфлікт, але намагались їх спровокувати і виставити у неприглядному вигляді.

“Вони у цей час служили в хатині. Небагато було тих людей. Приїжджали туди якісь делегації, якийсь архімандрит, і розповідали їм, нібито наші парафіяни їхніх били і в їхній хатині погроми робили… Ну, неправду говорили. Казали, що якщо прийде Православна Церква України, то в церкві всі ікони зафарбують білим кольором, примусять носити тризуби на шиї. Ну, такі дурниці вигадували. І на мене різне казали, я на це реагував з усмішкою. Але деяких наших парафіян це дратувало, не хотіли це терпіти. Я намагався залагодити ситуацію, адже найкраща “зброя” – це любов і привітність. Це неправильно буде, якщо ми на їхні наклепи будемо відповідати тим самим”, – пояснив священник ПЦУ.

Незважаючи на потоки негативу, які ллються на громаду з боку УПЦ МП, зокрема на їхніх інформаційних ресурсах, священник намагається примирити людей з обох боків релігійного розділення.

“Але хай їм Бог помагає. Я закликаю людей щоб не сварилися, щоб віталися один з одним, бо це є одне село. Перед Пасхою робили такий суботник на кладовищі, толоку. То сільський староста збирав людей, і я своїх попросив прийти, потім ще були п’ятидесятники, з якими ми, до речі, теж дружно живемо. І ще тих людей намагались підключити, щоб вони прийшли допомогли. Відповідно, стараємося жити так, щоб було все гарно, все добре, бо одне село – одна сім’я”, – наголосив отець Олег.

Він зауважив, що у період 2019-20-х років у селі були непорозуміння, але зараз ситуація стала спокійнішою.

“Багато здоров’я і нервів пішло у період 19-20-ті роки, але потім, дякувати Богу, все владналося. Я спілкуюся з людьми, які ходять туди до церкви, ми вітаємося, ніяких проблем не маємо. Стараюся також, щоб і мої парафіяни не конфліктували”, – зазначив священник.

Він додав, що до їхньої церкви тепер приїжджають люди з інших сіл, де є лише московські церкви, на хрестини, вінчання чи сповідь перед Пасхою: “То вони у захваті, їм подобається. Приємна атмосфера в храмі, і хор дуже гарно у нас співає. Так Господь усіх зібрав. Немає такого, щоб люди казали, що щось не так, чи щось погано”.

Бажаєте першими дізнаватись останні, важливі та цікаві новини Луцька, Волині, України та світу? Приєднуйтеся до нашого каналу Telegram .

Також слідкуйте за нашою сторінкою у Facebook .

Вас також може зацікавити